Content voor Ingelogde Gebruikers

Het 1-op-1-gesprek: de 30 beste vragen

Tevreden medewerkers zijn loyale medewerkers. Tevreden medewerkers zijn meer betrokken, minder ziek en zijn je beste ambassadeur. As ovelhas para os eventos, um goede sfeer e os seus visitantes. Precisamos de dizer mais? Nee, dat dachten we al. Dus, hoe zorg je ervoor dat je medewerkers tevreden zijn? Er zijn veel manieren om je mederwerkerstevredenheid te vergroten, één daarvan is een 1-op-1-gesprek. No deze blog vertellen we je waarom elke leidinggevende tijd móet maken voor een 1-op-1-gesprek en helpen we je op weg met de 30 beste vragen die je als leidinggevende kan stellen tijdens dit gesprek.

Waarom é uma belangrijk 1-op-1-gesprek?

Een 1-op-1-gesprek is dé manier om je medewerkers te leren kennen, om vertrouwen, begrip en respect op te bouwen, om oprechte interesse in je medewerkers te tonen en om altijd op de hoogte te zijn van wat er leeft op de werkvloer. Een goed 1-op-1-gesprek heeft (dus) niet alleen invloed op de medewerkerstevredenheid en hun betrokkenheid, maar ook op de mate waarin de leidinggevende op de hoogte is van alle ontwikkelingen binnen de organisatie. Por último, mas não menos importante: 1-op-1-gesprekken helpen je direct begeleiding en support te bieden.

"Noventa minutos do seu tempo podem melhorar a qualidade do trabalho do seu subordinado durante duas semanas, ou durante cerca de mais de oitenta horas". - Andy Grove, de oprichter van Intel over 1-op-1-gesprekken.

De 30 beste vragen:

Goede vragen vanuit verschillende perspectieven zorgen ervoor dat je alles uit jullie 1-op-1-gesprek haalt. Zowel op individueel- als op team- als op organisatieniveau. Inspiraram-me a conhecer dez anos de vida:

Persoonlijke vragen

  1. Hoe gaat het met je?
  2. Hoe gaat het thuis? (met je vader/moeder/partner/kind)
  3. Waar ben je het trotst op sinds ons laatste gesprek en waarom?
  4. Als we hier één ding zouden veranderen om jouw persoonlijke leven makkelijker te maken, wat zou dat dan zijn?
  5. Waar maak je je zorgen over?
  6. Op welk moment had je het hier het meest naar je zin? (en waar kwam dat door?)

Tevredenheid en voldoening

  1. Heb je het gevoel dat je met je werk een positieve bijdrage levert aan het bedrijf / de industrie / de wereld?
  2. Wat vind je het mooiste dat je hier bereikt hebt?
  3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe tevreden ben je je huidige verantwoordelijkheden, taken en positie binnen het bedrijf?
  4. Como é que se pode dizer que os balcões de ouro foram feitos de branco? Não, não, não há nada que se possa fazer e não há nada que se possa fazer.
  5. Palavra je genoeg uitgedaagd in jouw functie?

Doelen en ambities

  1. Wat is je hoogste prioriteit aankomende aankomende week en welke support heb je van mij nodig?
  2. Welk onderdeel van je werk geeft je de meeste energie en motivatie?
  3. Wat heb je nodig om je (langetermijn)doelen te behalen?
  4. Wat kan ik als leidinggevende doen om je werk fijner te maken?
  5. Heb je het gevoel dat jouw huidige taken en verantwoordelijkheden matchen met jouw eigen toekomstige doelen?
  6. Als je kijkt naar onze doelen, hoe denk je dat jij daar het beste aan kan bijdragen? (ook als dat buiten de officiële functie om gaat)

Bespreken van obstakels

  1. Wat weerhoudt ervan om dichter bij je doelen te komen? (en hoe kan ik je hierbij helpen?)
  2. O que é que se passa com o werk om, die het lastiger maken je te concentreren op je werk?
  3. Wat zijn 2 dingen in je werkomgeving die onnodig veel tijd kosten/verspillen?

Equipa en organisatie

  1. Wat doen we nu als team en/of organisatie niet, wat we wel zouden moeten doen?
  2. Heb je het gevoel dat we als team op één lijn zitten? Zo nee, hoe komen we wel op één lijn?
  3. Als jij de baas was, wat zou dan het eerste zijn dat je verandert?
  4. O que é que nós fazemos para a samenwerking nog beter en efficiënter kunnen maken?
  5. Heb je het gevoel dat het werk eerlijk verdeeld is over het team?

Feedback ontvangen

  1. Como é que se pode obter um feedback sobre a sua opinião?
  2. Heb je het gevoel dat je voldoende en juiste feedback krijgt? E o seu feedback não será mais importante?
  3. Op welke manier kan ik je nog beter ondersteunen?
  4. Wat zou ik beter kunnen doen?
  5. Op welke vlakken zou je graag extra coaching of sturing willen krijgen?
  6. Wat zou je van mij willen weten?
  7. Hebben we in dit gesprek iets gemist dat je graag zou willen bespreken?

Een organisatie is zo goed als de mensen die er werken. Zorg ervoor dat je de goede mensen niet kwijtraakt en investeer in je medewerkerstevredenheid.

Vragen sobre um 1-op-1-gesprek? Wij van Hire.nl helpen je graag verder!

Havenstraat 305
1271 GD, Huizen

Rolar naar boven